صنعت پخش در ایران هنوز اول راه است. در حالی که دنیا به سمت مدرنیزه شدن در بخش توزیع کالا پیش رفته، اما در ایران همچنان نظام توزیع با ساختاری سنتی در حال فعالیت است. این در حالی است که صنعت پخش یکی از ارکان اصلی در بهبود فضای کسب وکار است و بهبود وضعیت صنعت پخش موجب ظهور تکنولوژی‌های پیشرفته در توزیع محصولات می‌شود. کاهش هزینه‌های مبادلاتی، بهبود کیفیت و کاهش قیمت، افزایش رقابت، ورود محصولات جدید به سیستم اقتصادی، شناسایی فرصت‌های موجود در بازارهای مختلف و بهبود فضای سرمایه‌گذاری در راستای ارتقای صنعت پخش قابل دسترسی خواهد بود.

 اشتغال‌زایی نیز از دیگر مزیت‌های غیرقابل انکار این صنعت است؛ چراکه منابع انسانی حرف اول را در این صنعت می‌زند. طرح جامع نظام توزیع اگرچه در دولت هشتم کلید خورد اما نه تنها اجرا نشد، بلکه تکمیل آن نیز به  دست فراموشی سپرده شد. از این رو صنعت پخش در ایران با ساختار قدیمی و سنتی همچنان به کار خود ادامه می‌دهد. ساختاری که به باور فعالان این حوزه، موجب افزایش هزینه و استهلاک در این صنعت شده است. اگرچه صنعت پخش، در چند سال اخیر تغییراتی را در ساختار خود تجربه کرده است، اما نمی‌توان منکر آن شد که هنوز فاصله نظام توزیع در ایران با دنیا پابرجاست. عمده چالش‌هایی که گریبانگیر این صنعت در ایران است را می‌توان در ۶ سرفصل مورد بررسی قرار دادعدم شناخت از صنعت پخش»، هزینه‌های بالا و قیمت‌گذاری نامعقول»، تکثر شبکه‌های توزیع»، عدم تعامل سازنده با فعالان صنعت پخش»، بی‌نظمی در زنجیره تامین» و ظرفیت‌های خالی صنعت پخش» از عمده‌ترین مشکلاتی است که مانع از رسیدن این صنعت به جایگاه واقعی خود شده است



[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید .]

باید‌ها و نبایدهای توسعه صنعت پخش

صنعت پخش و غذا؛ دو حلقه انکارناپذیر

۶ مانع صنعت پخش ایران

صنعت ,پخش ,توزیع ,بهبود ,نظام ,موجب ,صنعت پخش ,این صنعت ,در ایران ,را در ,نظام توزیع

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

وبلاگ رسمی علی محسنی تکلّو محصولات تخصصی گیاهی زناشویی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی , گزارش تخصصی mojestabiat پردیس پاتوق بزرگترین سایت سرگرمی ایران پروموویز - مرجع دانلود رایگان فیلم و سریال کره ای جدیدترین قسمت فیلم ها movietiime بسیج و شهادت